Автор: Пользователь скрыл имя, 18 Марта 2013 в 15:11, дипломная работа
Целью проведения исследования является выявление соответствия объектов требованиям ТНПА, установление реального качества взятых для исследования образцов продукции и сравнение с заявленным производителем уровнем качества.
Введение……………………………………………………………………..... 5
1 Аналитический обзор литературы……………………………………….. 7
1.1 Химический состав и пищевая ценность сырокопченых колбас……… 7
1.2 Классификация и ассортимент сырокопченых колбас …………………11
1.3 Факторы, формирующие качество сырокопченых колбас ….…...……13
1.4 Требования, предъявляемые к качеству сырокопченых колбас ………22
2 Экспериментально-практическая часть…………………………….……….34
2.1 Объекты исследования……………..……………………………………..34
2.2 Методы исследования……………………………………………………..39
2.3 Результаты исследований и их обсуждение ……………………………41
2.3.1 Анализ ассортимента ..…………………………………………………41
2.3.2 Результаты экспертизы качества сырокопченых колбас ……………45
2.3.3 Результаты оценки конкурентоспособности.…………………………50
3 Маркетинговые исследования и направления по совершенствованию ассортимента сырокопченых колбас…………………………………………57
3.1 Маркетинговые исследования ……………………………………………
57
3.2 Рекомендации по совершенствованию ассортимента сырокопченых колбас…………………………………………………………………………..
62
Заключение…………………………………………………………………….
65
Список использованных источников………………………………………….
69
Приложение А
Распределение сырокопченой колбасы по удельному объему продаж за месяц в ООО «Тандем компания»……
72
tHE ABSTRACT
Graduation work: 87 pages, 10 illustrations, 21 tables, 31 resources, 3 supplements.
summer sausage, classification, assortment, chemistry, production, estimation of quality, ABC analysis, marketability, market research.
The subject of research ― summer sausage, which is encashed by retail trade system of Soligorsk.
The subjects for study: assortment, quality and marketability of summer sausage (in terms of OOO «Tandem company»).
The goal of work ― to make summer sausage assortment analysis, estimation of quality and marketability (in terms of OOO «Tandem company»).
Methods of research: comparative analysis, observation, analytical method, Delphi method, economic and mathematical and particularized packaged programs for PC, questioning.
Research and development: the summer sausage assortment is made, quality integrated assessment and marketability is given.
Elements of scientific novelty: the summer sausage quality assessment system and marketability is worked out of OOO «Tandem company».
The sphere of possible practical usage: the summer sausage assortment organization on OOO «Tandem company».
Approbation (implementation): the work presented results of research are certified in OOO «Tandem company» activity.
Technical-and-economic, social and(or) environmental value: development introduction will allow to improve summer sausage quality and to bring up to date the assortment.
The author of the work confirms that all the calculation-analytic material reveals the condition of researched process correctly and impersonal and all theoretical and methodical positions and conceptions, which are taken from another literary and other resources are accompanied by references to theirs authors.
(student’s assign)
Информация о работе Химический состав и пищевая ценность сырокопченых колбас