Инфлуенца мотивацией асупра атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць

Автор: Пользователь скрыл имя, 09 Февраля 2013 в 23:55, курсовая работа

Описание работы

Актуальность исследования определяется современными объективными требованиями, предъявляемыми к профессионализму специалистов с высшим образованием, высвечивая проблему профессионального самоопределения современного студента. Цель исследования: изучить особенности мотивации к профессиональной деятельности практического психолога у студентов I курса, их взаимосвязь с индивидуально-психологическими свойствами и характеристиками личности. Объект исследования: процесс профессиональной деятельности на контингенте испытуемых – студентах первого и пятого курсов.

Содержание

Ынтродучере………………………………...3-5 паж.
Капитолул I :Мотивация ынвэцэрий.
1.1 Концепций женерале але мотивацией ынвэцэрий………………………………….6-10 паж.
1.2 Структура ши формеле мотивационале……………………………11-20 паж.
1.3 Мотивеле принчипале але активитэций атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт а студенцилор………….21-23 паж.
Капитолул II :Черчетаря мотивацией атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць.
2.1 Организаря ши метода черчетэрий………………………………...24-26 паж.
2.2 Интерпретаря резултателор черчетэрий….………………………………..27 паж.
Ыкеере……………………………………..…28 паж.
Библиографие:……………………………… 29 паж.

Работа содержит 1 файл

КУРСАВАЯ - 402.docx

— 53.62 Кб (Скачать)

крештере ши дезволтаре аре  ун карактер дескис, еа реыноинду-се перманент  пе мэсура сукчесиуний стадиилор  еволутиве пынэ ла

атинжеря нивелулуй де матуритате. Мотивеле де крештере ши де дезволтаре сынт: биоложиче ши психоложиче. Мотивеле крештерий ши дезволтэрий  биоложиче ау ун карактер спонтан, еле  активынду-се ши функционынд ла нивел  инконштиент, компортаментеле кореспунзэтоаре  де сатисфачере а лор десфэшурынду-се фэрэ ка индивидул сэ ле перчапэ  ши сэ ле контролезе. Мотивеле дезволтэрий  психоложиче се интегрязэ, де регулэ, ла нивел конштиент, еле елаборынду-се ку импликаря директэ а интенционалитэций, аутоевалуэрий ши ефортулуй волунтар. Асеменя мотиве сынт репрезентате де доринца ши невоя де аутореализаре, де аспираций ши идеалурь каре проектязэ ши сусцин динамика персоналитэций пе траектория континуей девенирь.

Мотиве позитиве:сынт ачеля  а кэрор сатисфачере аре ун ефект реглатор асупра екилибрулуй  ши функционалитэций персоналитэций, ынлэтурынд сау диминуынд стэриле  пертурбатоаре. Позитиве вор фи апречиате  ачеле мотиве, а кэрор сатисфачере, авынд ефект антиентропик асупра проприей персоане. Ну ынтрэ ын конфликт ку ексиженцеле ши нормеле морале каре функционязэ ла нивел сочиал сау каре, прин натура лор, женерязэ компортаменте ши активитэць ындрептате спре атинжеря унор скопурь сочиале.

Мотивеле негативе: се карактеризязэ  прин ачея кэ сатисфачеря лор, пе лынгэ  ун ефект адаптив де момент, асочиат  ку редучеря тенсиуний инициале ши обцинеря уней дозе де плэчере ши сатисфакций  де момент, женерязэ ефекте пертурбатоаре, ентропиче, каре акумулынду-се ын тимп, дук ла сериоасе дезекилибре ши дисфункций ын планул интерн ал системулуй персоналитэций сау ын планул релационэрий индивидулуй  ку медиул сочиал. Дин категория  лор фак парте требуинца пентру

алкоол, пентру фумат, пентру дрогурь, требуинца де акумуларе 

ексчесивэ де бунурь материале, требуинца де авентурэ ш.а. дакэ инициал  асеменя требуинце се манифестэ  ын лимителе

функционалитэций нормале, прин супрасоличитаре еле се деспринд де суб контролул меканизмелор женерале де регларе - контрол,

аутоматизынду-се ка доминанте  ын структура мотивационалэ а  персоналитэций. Терменул де мотив  негатив се май я шиш и ын сенсул де евитаре, де респинжере сау  опунере активэ ын рапорт ку анумите  ситуаций сау валенце. Ел се асочиазэ ку феноменул де ынтэрире, ын ачест  каз ынтэриря луынд форма санкциуний. Ын прочесул ынвэцэрий се рекурже  фреквент ла прочесул рекомпенсей ши педепсей: ынтэриря позитивэ а рэспунсурилор  ла анумиць стимуль сау ситуаций (мотивация позитивэ) ши ынтраря  негативэ а рэспунсурилор ла алць стимуль ши ситуаций (мотивация негативэ).

Дупэ градул де структураре ши интеграре:

Пулсиунеле ши тендинцеле: ау ун град редус де структураре  ши де интеграре, ку  манифестаря  дифузэ, фэрэ о рапортаре обьектуалэ спечификэ. Дупэ  З.Фрэйд, пулсиуня ышь аре сурса ынтр-о ексчитацие корпоралэ (старя де тенсиуне), фелул сэу фиинд де-а суприма старя де пресиуне каре конституе изворул пулсионар. Ын психоанализэ, пулсиуня есте сокотитэ латура енержетикэ а инстинктулуй сэу кяр есте конфундатэ ку ачаста. Ын психоложия контемпоранэ пулсиуня репрезинтэ компонента енержетикэ а оркэрор фелурь де мотиве – инконштиенте сау конштиенте, примаре сау секундаре.

Требуинцеле проприу-зисе:сынт бине структурате ши путерник интеграте ла нивел биоложик сау психоложик, рефлектынд латура трайникэ ши дурабилэ субьектулуй ку анумите обьекте дин лумя екстернэ ши ку анумите валенце але ачестора. Сатисфачеря лор аре ун карактер императив, орьче амынаре пе термин лунг детерминынд дезикилибре функционале севере ын системул персоналитэций.

Интереселе десемнязэ  ориентаря селективэ ши релатив  константэ а персоаней, спре анумите  обьекте, феномене, евенименте сау 

домений де активитате. Алт  фел спус интереселе репрезинтэ ачея

компонентэ мотивационалэ  а персоаней каре се експримэ принтр-о  атитудине активэ, позитивэ ши персистентэ  фацэ де анумите 

аспекте але реалитэций. Принчипиул де акциуне пе каре-л  импликэ 

интересул есте утилизат фреквент де едукэторий ын кадрул диферителор  програме де дезволтаре. Астфел, системул педагожик 

елаборат де О.Делокрой ши Ж.Девью, присупуне организаря материалелор де студиу ын журул «чентрелор де интерес» але елевилор. Ачесте чентре де интерес  сынт стимулате ын кадрул «школий  активе» каре валорификэ ресурселе  медиулуй немежлочит де вяцэ сау де жок а копилулуй. Елевул де чиклу  примар, порнинд де ла скриеря ку крейонул, ажунже сэ се интересезе де натура графитулуй, де фелул ын каре ел есте екстрас, прелукрат, де модул ын каре ел есте инфлуенцат сау инфлуенцязэ  алте феномене. Мэсураря интересулуй  поате фи фэкут ку ажуторул инвентарелор каре сынт ынсоците де групе де корекцие; ачестя пермит компараря интересулуй  унуй индивид ку челе але унуй груп де реферинцэ, компус дин персоане че ау реушит ынтр-о професие сау о  категорие де месерий. Психоложий фак  дистинкция ынтре май мулте категорий  де интересе: интересе теоретиче, практиче, де маркетинг ши мэнэджент, политиче ш.а. Куноаштеря лор пермите о  консилиере утилэ а адолесчентулуй ын чея че привеште опциуня луй  професионалэ, пентру ка сэ констате фаптул кэ реушита ынтр-о професие депинде ну нумай де аптитудиниле нечесаре екзерчитэрий ефечиенте а ачестея, чи ши интересул манифестат де персоанэ пентру респектива професие. Ефечиенца унуй интерес реал, респектив а унуй интерес стабилизат ши путерник, се пробязэ ын ынпрежурэриле ын каре ынтрэ ын конкуренцэ май мулте опциунь каре обьектив ар авя шансе егале де а се реализа. Дакэ ын ачеяшь унитате лимитатэ де тимп сынт ын ситуация де-а лупта ынтре май мулте активитэць тентанте, атунч факторул мотивационал каре не ва фаче сэ луптэм пентру о анумитэ активитате ын детерминаря алтора есте интересул пе каре ыл авем пентру респектива активитате. О алтэ партикуларитате интересантэ

а итересулуй констэ ын ачея кэ енержия с-а спореште пе мэсура че активитатя кореспунзэтоаре луй  кыштигэ ной валенце.

Астфел, интересул омулуй де штиинцэ креште пе мэсурэ че активитатя с-а де черчетаре релевэ аспекте  тот май интересанте ын

рапорт ку феноменул инвистигат.

Конвинжереле сынт структурь  мотивационале комплексе каре ымбинэ армониос информацииле когнитиве ку интереселе,

аспирацииле ши сетиментеле  профунде фацэ де анумите фапте, евенименте ш.а. Ка експресие а акумулэрий, персоана ын каузэ се симте путерник ангажатэ ын промоваря идеилор сале. Конвинжереле ынтрэ ын функциуне ын ситуацииле де конфликт – валорик, респектив  ын ситуацииле каре чер алежеря ынтре  бине ши рэу, урыт ши фрумос, адика ынтре  диферите валорь аутентиче. Конвинжириле аутентиче се импун ын компортамент, ы-л мотивязэ пе индивид перманент, фэкынду-л унеорь сэ-шь сусцинэ пунктул  де ведере кяр ымпотрива проприулуй инстинкт де консерваре. Ну ынтотдяуна ынсэ, конвинжириле ау о инфлуенцэ  бенефикэ асупра персоаней сау асупра уманитэций. Астфел, конвинжириле расисте  каре ау фост ымпэртэшите де мулць  жермань ын аний 40 (сек.XX), ау лежетимат ореле петрекуте ын жермания назистэ ын тимпул Челуй де-ал дойля Рэзбой Мондиал.

Идеалул репрезинтэ ун модел  де перфекциуне уманэ, моралэ, естетикэ, сочиалэ сау де алт ордин ла каре субьектул сау о коликтевитате  адерэ ши кэтре каре тинде спре а-л реализа ка пе о валоаре  супремэ. Ын вяца тинерилор, идеалул, конфигурат ын имажине сау формулат прин идей, пресупуне о капиталэ опциуне  валорикэ ши стабилиря унуй программ де вяцэ ын каре идеалул репрезинтэ о «стя кэлэузитоаре». Идеалул резултэ  дин експериенца рапортурилор ку оамений, дин куноаштеря веций марилор персоналитэць ши дин медитацииле асупра веций ши а проприей персоане. Репрезентынт о дечисивэ форцэ спиритуалэ, идеалул аре о структурэ комплексэ ын каре дестинжем:

а )  сенсул веций, дирекция ын каре се ориентязэ персоана.

б) семнификация веций, ынсемнэтатя  че и се акорда ачестия ши

нивелул де аспирацие.

в)  скопул веций сау  обьективул ынтрежий екзистенце персонале.

г) моделул идеализат сау  идеалул каре есте урмат ын мод  констант ши консеквент.

 

 

 

 

 

1.3 Мотивеле прнчипале але активитэций атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт  ла студенцилор.

Маря  диверситате а  мотивилор ынвэцэрий студенцешть  импуне ордонаря лор ын анумите категорий. Критерииле де класификаре  а мотивелор  активитэций де ынвэцаре сынт нумероасе  ши деферэ де ла аутор ла алтул.

Челе май конклуденте  критерий сынт:

- критериул привинд релация  мотив-ынвэцаре-скоп: ынтряга активитате  де ынвэцаре а студенцилор  есте сусцинутэ ши ориентатэ  де анумите мотиве пентру атинжеря  унор скопурь.Мотив ал ынвэцэрий  поате фи о доринцэ, ун интерес,  о идее, ун идеал , о аспирацие  , ка резултат а рефлектэрий  ын конштиинца лор а реалитэций, а анумитор черинце: фамилиаре,  персонале, сочиале, професионале.

Скопул се регэсеште ын обьективул, ын чея че-шь пропуне  сэ обцинэ субьектул прин активитатя де ынвэцаре. Ын мод курент, скопул есте ориентат мотивулуй ши одатэ фиксат,консолидязэ  мотивация каре л-а инпус. Атунчь кынд скопул есте екстерн фацэ де активитатя де ынвэцаре, ефечиенца ынвэцэрий  депинде де семнификация пе каре о  аре скопул пропус пентру чел ын каузэ. Ын  ачястэ сиуацие есте ворба  де мотивацие екстрасекэ.

Ын ситуация ын каре скопул активитэций есте интерн, дечь ынвацэ  кэ ынвэцаря ка атаре дэ сатисфакцие,  ворбим де о формэ супериоарэ де мотивацие ши ануме мотивация  интросекэ.

- критериул концинутулуй  психоложик ал мотивилор: ачест  критериу аре ын ведере фаптул  кэ, мотивеле каре ый детерминэ  пе студенць сэ ынвеце е-а  ынтотдяуна форма унор вариабиле  психиче: интересе, сентименте, аспираций  ши конвинжерь. Ын ачест сенс  се пропун мотиве когнитиве,  мотиве де интерес, мотиве де  амбицие ши мотиве де тямэ.

- критериул валорик: групязэ  мотивеле ынвэцэрий студенцилор  авынд ын ведере доуэ аспекте:  валоаря сочио-моралэ а скопурилор  урмэрите ши карактерул адаптацией  а мотивелор.

 Прима перспективэ:  ануме валоаря сочмо-моралэ кондуче  ла групаря мотивелор ынвэцэрий  студенцешть ын доуэ категорий:

- мотиве сочиале (кынд  ынвэцаря визязэ скопурь утиле  сочиетэций);

- мотиве индивидуале.

А доуа перспективэ а критериулуй  валорик: ануме карактерул адаптатив  пермите групаря лор ын мотиве позитиве ши мотиве негативе.

- критериул аспектулуй  темпорал ал мотивелор: визязэ  дескидеря трэирий мотивелор  каре поате фи лимитатэ ла  ситуация презентатэ сау поате  депэши спациул ши кадрул директ. Ын функцие де ачест критериу  а мотивелор пот фи моментане,  апропияте ши де перспективэ.

Ситуаций мотивационале  спечифиче ынвэцэрий студенцешть.

Активитатя де ынвэцаре де тип студенцеск се десфэшоарэ ынтр-ун кадру ситуационал екстрем де компликат каре купринде компоненте нумероасе ка: потенциалитэць интелектуале, рекций афективе, предиспозиций, аптитудень.

Порнинд де ла премиза кэ ын фиекаре студент екзистэ анумите  тендинце позитиве неспечифиче легате де требуинца де реушитэ, де ымплинире, де компетенцэ, ын институций супериоаре се пот креа анумите ситуаций каре сэ се стимулезе, сэ амплифиче ачесте ресурсе ши сэ инфлуенцезе  астфел ефичиенца ынвэцэрий.

Ситуацииле мотивационале  сынт: ситуация де контрол, де компетицие, де жок ши перформанцэ.

Ситуация де контрол:

 Контролул пресупуне  о компарацие ынтре феноменул  контролат ши моделул кореспунзэтор.  Ын ачест акт де компарацие, де идентификаре студентул есте  дирижат ла ынчепут дин афарэ   де кэтре педагог ши аре  невое де контрол екстериор  ынделунгат.

Куноаштеря резултателор де кэтре копил акционязэ ка ынтэрире, ка мотивацие че еа наштере ын урма ефектуэрий формелор де контрол: интериор ши екстериор.

Орьче контрол ал акциуний де ынвэцаре репрезинтэ ун фактор мотивационал нумай дакэ есте локализат ын тимп.

Принчипалеле форме де контрол сынт:

- контрол когнитив (оферэ  евалуаре континуэ, формативэ);

- контрол прин констрынжере (есте администрат пе кэй екстериоаре).

Ефектул неынтырзиат  ал контролулуй аре консечинце дэунэтоаре атыт ын привинца ынцележерий материалулуй ноу предат кыт ши ын прегэтиря  лекцией акасэ.Ситуация мотивационалэ  де контрол асигурэ мобилизаря унор мотиве интросечь ка: аутоапричиеря, аутоконтролул, аутоафирмаря, яр тоате  ачестя контрибуе ла реализаря мотивулуй  де компетенцэ, форма супериоарэ де рекомпенсэ.

Ситуация де компетицие:

Креазэ посибилитатя манифестэрий доринцей де а ексчела ын активитатя де ынвэцаре. Детерминынд мобилизаря требуинцелор де експримаре а студентулуй, де афирмаре, де перформанцэ.

Компетиция есте позитивэ май алес суб аспект кантитатив.Обсервацииле асупра компортаментулуй компетитив сужерязэ ка мотивул де компетицие интенсификэ  ефортул мотор дар ну ынбунэтэцеште  калитатя акциунилор. Спиритул компетитив депинде де градул де респектаре а  сукчесулуй де кэтре субьект. Ын  институцииле супериоаре, студентул  требуе а фи депринс а се деграда  май деграбэ пе сине декыт пе алтул. Инфлуенца ситуацией мотивационале  де компетицие депинде де дификултатя  сарчиней. Типул де темперамент, тресэтуриле  де воинцэ, капачитатя де ашь конштиентиза посибилитэциле ын рапорт ку черинцеле.

Кынд ситуация де компетицие фаче апел ла ривалитате, требуе астфел дирижатэ ын кыт сэ се евите апариция манифестэрилор негативе каре одатэ  ку ынаинтаря ын вырстэ.

Перформанца ка фактор мотивационал:

Перформанца репрезинтэ о  акциуне ал карей ефект есте супериор нивелулуй комун ши поате конституй  кяр ун рекорд. Ын термений  теориилор  ынвэцэрий, перформанца есте реакция  де рэспунс ла акциуня ирепетабилэ  стимулатоаре, атыт реушитэ кыт ши ешекул ка форме де манифестаре але  перформанцей ласэ ын урма лор о  тенсиуне мотивационалэ. Дин ачесте консидеренте, перформанца есте ун аспект ал мотивацией. Апречиеря, реаминтиря сукчесулуй сау ешекулуй се афлэ ын стрынсэ легэтурэ ку имажиня де сине, яр нивелул еулуй се конкретизязэ ын нивелул де аспирацие.Ачаста детерминэ мотивул де перформанцэ каре индикэ амбицииле ши перформанцеле субьектулуй. Супра-естимаря посибилитэцилор кондамнэ субьектул ла о веацэ плинэ де ешекурь, яр субестимаря ла ратаря унор скопурь, перформанте посибиле, реализаре.

Информация о работе Инфлуенца мотивацией асупра атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць