Инфлуенца мотивацией асупра атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць

Автор: Пользователь скрыл имя, 09 Февраля 2013 в 23:55, курсовая работа

Описание работы

Актуальность исследования определяется современными объективными требованиями, предъявляемыми к профессионализму специалистов с высшим образованием, высвечивая проблему профессионального самоопределения современного студента. Цель исследования: изучить особенности мотивации к профессиональной деятельности практического психолога у студентов I курса, их взаимосвязь с индивидуально-психологическими свойствами и характеристиками личности. Объект исследования: процесс профессиональной деятельности на контингенте испытуемых – студентах первого и пятого курсов.

Содержание

Ынтродучере………………………………...3-5 паж.
Капитолул I :Мотивация ынвэцэрий.
1.1 Концепций женерале але мотивацией ынвэцэрий………………………………….6-10 паж.
1.2 Структура ши формеле мотивационале……………………………11-20 паж.
1.3 Мотивеле принчипале але активитэций атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт а студенцилор………….21-23 паж.
Капитолул II :Черчетаря мотивацией атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць.
2.1 Организаря ши метода черчетэрий………………………………...24-26 паж.
2.2 Интерпретаря резултателор черчетэрий….………………………………..27 паж.
Ыкеере……………………………………..…28 паж.
Библиографие:……………………………… 29 паж.

Работа содержит 1 файл

КУРСАВАЯ - 402.docx

— 53.62 Кб (Скачать)

                         Министерул ынвэцэмынтулуй РМН

 

               УНИВЕРСИТАТЯ де СТАТ НИСТРЯНЭ

                                Т.Г.ШЕВЧЕНКО

 

 

         ФАКУЛТАТЯ «ПЕДАГОЖИЕ ши ПСИХОЛОЖИЕ»

                                       Катедра де психоложие

 

                                 ТЕЗЭ ДЕ ЛИЧЕНЦЭ

Тема: Инфлуенца мотивацией асупра атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць.

 

 

 

                                                                                                                                                            

                                                     Елаборат: Реница Елена Антоновна

                                                     Студента анулуй VI група 402

                                                      Спечиалитатя: Педагог Психолог

                                                      Кондукэтор:Старикова Эстэла Ивановна

                                                      Лектор супериор:Самойленко Ольга Петровна

 

                                       

 

                                        Тираспол  2012

                       ПЛАНУЛ:

 

Ынтродучере………………………………...3-5 паж.

Капитолул I :Мотивация ынвэцэрий.

1.1 Концепций женерале але мотивацией   ынвэцэрий………………………………….6-10 паж.

1.2 Структура ши формеле мотивационале……………………………11-20 паж.

1.3  Мотивеле принчипале але активитэций                         атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт а студенцилор……………………………….21-23 паж.

Капитолул II :Черчетаря мотивацией атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць.

2.1 Организаря  ши метода черчетэрий………………………………...24-26 паж.

2.2 Интерпретаря  резултателор черчетэрий….………………………………..27 паж.

Ыкеере……………………………………..…28 паж.

Библиографие:……………………………… 29 паж.

 

 

 

Ынтродучере

Скопул:де а черчета теоретик ши практик мотивация атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць.

Обьектул:мотивация атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць.

Субьектул:студенций черчетаць.

Актуалитатя:тема черчетатэ «Инфлуенца мотивацией асупра атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць», есте актуалэ деоарече мереу не ынтылним  ку ачястэ проблемэ кэ, студенций ну-шь ынцелег пентру че ау невое де а  прими студий  супериоаре. Ей ну-шт пот асума пэрциле позитивэ ши негативе ачестей активитэць де ынвэцаре.

Ку тимпул с-ау формат репрезентэриле деспре диферите категорий де феномене каре ау ынчепут сэ фие денумите феномене психиче (функций психиче, проприетэць, стэрь). Спечификул ачестор феномене се датореште фаптул кэ апарцин лумей интерне а омулуй. Еле се рапортэ ла домениу веций суфлетешть (спиритуале), опусе евениментелор ши фаптелор реале. Ачесте феномене се групау суб денумиря де: перчепцие, меморие, гындире, войнцэ; формынд ын ансамблу чея че се нумя психикул, лумя интернэ, вяца луй спиритуалэ.

Информацииле психоложиче, кэпэтате дин вяца де тоате зилеле, кулесе дин експериенца персоналэ  ши сочиалэ, формязэ куноштинце психоложиче  прештиинцифиче. Еле пот  фи дестул де ларжь, пот контрибуй ынтр-о  мэсурэ, ла о ориентаре ын чея  че привеште компортаря оаменилор дин  пряжмэ, еле пот фи ын анумите  елементе жусте ши кореспунзэтоаре  реалитэций, дакэ еле пермит прогнозаря компортэрий луй ын анумите ситуаций превэзуте.

Ынаинте де тоате дин фаптеле  конкрете але веций психиче, че се карактеризязэ ши дин пункт де ведере калитатив ши кантитатив. Астфел студиинд прочесул перчепцией обьектелор дин журул сэ-у де кэтре ом, психоложия а стабилит ун фапт де о  импортанцэ есенциалэ: имажиня обьектулуй се пэстрязэ релатив констант кяр  ши ын ачеле казурь кынд кнодицииле де перчепцие се скимбэ.

Психоложия ка штиинцэ  студиязэ фаптеле, лежитэциле ши меканизмеле  психикулуй.

Куноштеря легэтурей ложиче ну пресупуне дескопериря меканизмелор конкрете, прин интермедиул кэрора поате сэ манифесте ачастэ лежитате. Деачея дрепт сарчинэ а психоложией, алэтурь де студиеря фаптелор психоложиче  ши а лежитэцилор, есте де а стабили  меканизмле активитэций психиче.

Платон есте ынтемееторул дуализмулуй ын психоложие – 

ынвэцэтурэ каре тратязэ  партя материалэ ши чя спиритуалэ, корпул ши психикул ка доуэ извоаре  индепенденте ши антагонисте але 

реалитэций. Дуализмул луй  Платон а фост депэшит ынр-о мэсурэ консидерабилэ де елевул сэу Аристотел, каре а реадус гындиря психоложикэ  пе база штиинцилор натурале, пе база биоложией  ши а медичиний. Опера луй Аристотел  «Деспре суфлет» есте о мэртурире, кэ ын ачел тимп психоложия се дистинжя ка ун домениу де куноштинце апэрате. Сукчеселе ей ерау кондиционате де обсервэриле, дескриериле ши анализеле  манифестэрилор витале конкрете атыт ла анимале, кыт ши ла ом. Аристотел  апэра метода експерименталэ обьективэ  а студиерий активитэций спиритуале.

Доктриниле луй Хераклит, Демокрит, Платон ши Аристотел ау конституит пунктеле де плекаре ши база пентру дезволтаря идеилор психоложиче  ын епока урмэтоаре. Трептат ноциуня  де суфлет а ынчепут сэ фие апликатэ нумай ла ачел нивел, пе каре ной  азь ыл нумим нивел психик ши ну ла тоате манифестэриле веций (инклузынд  прочесиле вежетале, пур биоложиче). Ын интериорул категорией психикулуй се наште ноциуня де конштиинцэ. Омул е капабил ну нумай сэ айбэ перчепций ши гындурь, дар сэ ши обсерве, кэ еле ый апарцин, ну нумай сэ ынфэптуяскэ  акциунь волунтаре, дар ши сэ штие кэ еле провин де ла ел.

Дезмембраря ноциуний де суфлет, алтэ датэ уникэ, се реализа даторитэ прогресулуй ын черчетэриле експериментале але структурий ши функционэрий организмулуй ши де асеменя, фиинд инфлуенцатэ  де нечеситэциле сочиале. Ын секолул  III ы.е.н. медичий дин Александрия Херофил ши Еразистрат ау дескоперит нервий, деосебинду-й де легэменте ши тендоане. Ачешть медичь студияу систематик тендинца функциилор психиче де ексчитацииле креерулуй. С-а ажунс ла конклузия, кэ о легэтурэ индисолубилэ ку психикул ау ануте органе але корпулуй (нервий,креерул) ши ну корпул ын ынтрежиме. Суфлетул, ка принчипиу организаторик ал орькэрий манифестэрь а веций, ши суфлету, ка принчипиу организаторик ал сензациилор ши

мишкэрилор (исепарабиле  де нервь), с-ау доведит а фи доуэ

суфлете диферите.

Психоложия есте штиинца  деспре фаптеле, лежитэциле ши меканизмеле  психикулуй ка о имажине а реалитэций, че се формязэ 

ын креер, пе база ши ку ажуторул кэруя се реализязэ дирижаря компортэрий  ши активитэций, че аре ла ом ун карактер де персоналитате.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Капитолул I :Мотивация ынвэцэрий.

1.1 Концепций женерале але мотивацией ынвэцэрий.

Мотивация – презинтэ факторь  психоложичь каре активязэ ши ориентязэ  активитатя персоналитэций ка субьект  персонал ши индивидуал.

Мотивация есте уна динтре проблемеле чентрале але психоложией. Еа ынчяркэ сэ експличе де че амуме  оамений фак чея че фак, де че преферэ  о активитате алтея ши че амуме  ый фаче сэ трякэ де ла о активитате ла алта.

Конформ савантулуй Толмин Э.Ч.: « Ел нумеште мотивация ку термен медия скимбэтоаре, арэтынд  кэ ынтре стимуларя компортаментулуй ши фапта фэкутэ де ом, се гэсеште  мотиву сау факторул психоложик интерн че-л импуне ла ачастэ фаптэ, де екземплу: Студентул организат ла тимп ындеплинеште облигацииле сале ын периоада ынтре  сессий, некэтынд кэ ну есте апречият де нимень, яр студентул недесчиплинат  ну ындеплинеште облигацииле.»

Леонтьев А. Н.: «Сокотя  кэ мотиваря апаре ын казул кынд персоана рекуноаште че обьект поате  ындестула требуинцеле ей»

Конформ луй Силаму: мотивация  реунеште « ансамблул факторилор динамичь» каре детерминэ кондуита унуй индивид сау тоталитатя мобилурилор  интерне але кондуитей, фие кэ сынт ынэскуте сау добындите, конштиентизате сау неконштиентизате, симпле требуинце  филозофиче сау идеалурь абстракте.

Мотивация трансформэ фиинца уманэ ынтр-ун субьект актив ши селектив, ку ун детерминизм интерн проприу ын алежеря ши деслансаря акциунилор ши компортаментелор. Поседынд о структурэ мотивационалэ проприе, омул се пласязэ ынтр-о релацие  дублэ фацэ де медиул амбиант: уна  де индепенденцэ-констатынд

ын капачитатя луй де-а  акциона пе конт проприу, ын абсенца  унор стимуль сау соличитэрь екстерне, чалалтэ де депенденцэ-констатынд ын сатисфачеря стэрилор де нечеситате пе база

скимбэрилор субстанциале, енержетиче ши информационале ку

медиул амбиант. Мотивация  апаре ка о каузалитате екстернэ транспусэ ын план интерн: астфел дакэ обьектул кореспунзэтор 

сатисфачерий уней требуинце  липсеште ши ну аре кум сэ се деслансезе компортаментул кореспунзэтор, локул  сэу есте луат де старя де нечеситате ын рапорт ку ел, актуализатэ спонтан, ын урма унор модификэрь де ордин филозофик  сау психоложик.

С-ау елаборат май мулте  теорий каре ынчаркэ сэ експличе натура мотивацией. Астфел, ла база мотивацией ар ста ун принчипиу дин биоложие, чел ал хомеостазей, потривит кэрора организмеле тинд сэ-шь менцинэ ачеяшь старе, ун ануме екилибру констант ку тоате модификацииле медиулуй. Кынд екилибрул есте пертурбат, атунч  фиинца вие реакционязэ ын ведеря рестабилирий луй.

Дезекилибреле че традук пе план психик прин апариция уней требуинце: невоя де хранэ, де апэ, ш. а. Требуинца  есте токмай о трэире а уней стэрь  де дезекилибру, провокация, де обичей, де о липсэ. Дар ну тот чея че рецинем ка о нечеситате аре о  каузэ нотивэ. Сынт мулте требуинце  формате ын курсул екзистенцей: невоя  де-а авя телефон мобил, невоя  де-а мерже ку аутомобилул, невоя  де-а консума алкоол, ш.а. Тоате  ачестя се формязэ, фиинд продусул експериенцей, ал чивилизацией каре, сатисфэкынд  унеле невой, креазэ ши алтеле ной.

О алтэ дирекцие де черчетаре  а мотивацией сусцине кэ, ла база ачестея с-ар афла ун дефичит. Нич  ачастэ ипотезэ ну се верификэ ын практика ын тоате казуриле: де екземплу, експериментеле аратэ кэ дакэ чимпанзеилор ле пунем  ын кушкэ ун зэвор май комликат, ну се ласэ пынэ ну-л демонтязэ ын букэць. Монтынду-л дин ноу ши репунынду-л ла ындемына лор, сынт ын старе сэ-л дескомпунэ де ненумэрате орь. Ын ачест каз, ла база компортаментулуй манифестул чимпанзеилор ну се афлэ ун дефичит, ку импулсул

куриоритэций, тендинца де манипуларе а обьектелор. Пе ачастэ дирекцие се ситуазэ ши черчетэриле реализате  де Шарлот Бюллер: студиынд копий фоарте мичь, а констатат ла ей, пе лынгэ  мотивеле ын релацие ку фоамя, сетя, невоя де окротире, ши ун активизм фэрэ рэдэчинь хомеостатиче материализат прин:

а) тендинца де-а куноаште, де-а експлора медиул ынконжурэтор.

б) импулсул спре манипуларя обьектелор.

с) тендинца де инфлуинцаре  креатоаре а медиулуй.

Астфел, ынкэ дин копилэрие, се вэдеште тендинца де доминаре а  медиулуй, атыт де карактеристика спечией  умане. Еа есте ефектул сурплус де енержие, ну ал унуй дифичит. Астфел мотивация  аре дубла натурэ: ыннэскутэ, аша  кум се манифестэ еа прини интермедиул  инстинктелор (каре ла ом сынт супусе сочиализэрий ши културализэрий) ши добындитэ ка урмаре а енержией психиче каре се чере а фи сатисфэкутэ (ын мултитудиня  формелор ын каре се поате фи ынтылнитэ  май алес ын кадрул спечией умане).

Ын кадрул спечией умане, мотивация се евиденциязэ прин доуэ латурь: латура информационалэ, де концинут ши латура динамикэ. Латура де концинут есте датэ де натура калитативэ а семналелор пе каре ле антренязэ старя интимэ де нечеситате де фоаме, сете, мушкаре, куноаштере ш.а. Ачесте семнале експримэ екзистенца уней легэтурь селективе  а субьектулуй ку анумите обьекте  ши активитэць асигурынд десприндеря  ши индивидуализаря пе фондул мотивационал женерал а унуй анумит мотив. Ын план субьектив атунч кынд се диференциязэ ши се конштиентизязэ ачесте семнале  ворбим де екзистенца доринцелор.

Латура динамикэ есте датэ де ынкэркэтура енержетикэ а семналелор респективе ши де рапортул тенсиуний, дестинде каре се стабилеште ла нивелул  профилулуй женерал де старя ал системулуй персоналитэций. Ын план субьектив, еа се експримэ прин интермедиул унор стэрь емоционале спечифиче-ынкордате, дисконфорт, инсатисфакцие.

Мотивул есте ачел феномен  психик че аре ун рол есенциал ын  деслансаря, ориентаря ши модификаря кондуитей, есте кауза интернэ а  кондуитей ноастре. Астфел поате  фи анализат дупэ урмэтоареле карактеристиче:

-    концинутул: се  идентификэ ши се апречиязэ  пе база стэрий де нечеситате  пе каре о рефлектэ мотивул  ши а валенцелор обьектуале  сау компортаментале пе каре  ле рекламэ сатисфачеря луй.  Дин ачест пункт де ведере  путем диференция: мотиве физиоложиче,  мотиве пихоложиче, мотиве когнитиве.

-    интенситатя:  експримэ ынкэркэтура енержетикэ  а мотивулуй ши се конкретизязэ  ын форца де пресиуне а луй  асупра меканизмелор 

де дечизие ши екзекуцие. Мотивеле пот фи: путерниче, модерате ши слабе. Интенситатя унуй мотив  есте кондиционат де: апартеннца модалэ сау локул окупат де ун мотив ын системул женерал-мотивационал. Конформ  луй Маслоу А.: примеле мотиве че се чер сатисфэкуте сынт челе базале-мотивеле физиоложиче-пентру ка ултериор сэ поатэ  фи сатисфэкуте мотивеле супериоаре-когнитиве, де аутореализаре; интервалул де тимп (дурата каре трече де ла апариция стэрий де нечеситате ши сатисфачеря проприу-зисэ а мотивулуй). Дакэ аре лок амынаря ынделунгатэ а сатисфачерий ачсестора, пот апэря манифестэрь психоложиче негативе моментане сау каре се пот кроничиза (фрустраря, стресул, депрессия, патоложия инстинктелор ш.а.).

-    дурата: експримэ  тимпул де менцинере ын старее  активэ доминантэ а мотивулуй  фэрэ а фи сатисфэкут. Се констатэ  ка орьче мотив се акционязэ  ши се менцине ын прим план  ун анумит интервал де тимп, атингындпунктул сэу максим де  интенситате ши апой, дакэ ну  есте сатисфэкут, слэбеште трептат  немайфиинд ресимцит ка атаре.  Ын казул мотивацией биоложиче,  старя обьективэ де нечеситате  персистэ ши се акчентуязэ  пе мэсура амынэрий моментулуй  сатисфачерей ей, авынд ефекте  дэунэтоаре пентру старя де  екилибру а персоналитэций.

Информация о работе Инфлуенца мотивацией асупра атинжерий сукчесулуй ын ынвэцэмынт ла студенць