Контрольная работа по "Иностранному языку"

Автор: Пользователь скрыл имя, 09 Апреля 2011 в 11:13, контрольная работа

Описание работы

Bearing (mechanics), mechanical device for decreasing friction in a machine in which a moving part bears—that is, slides or rolls while exerting force—on another part. Usually in a bearing the support must allow the moving part one type of motion, for example, rotation, while preventing it from moving in any other way, for example, sidewise.

Работа содержит 1 файл

Контрольная.doc

— 343.50 Кб (Скачать)

     5 Вариант 

     Bearing (mechanics), mechanical device for decreasing friction in a machine in which a moving part bears—that is, slides or rolls while exerting force—on another part. Usually in a bearing the support must allow the moving part one type of motion, for example, rotation, while preventing it from moving in any other way, for example, sidewise. The commonest bearings are found at the rigid supports of rotating shafts where friction is the greatest.

     Bearings were invented early in history; when the wheel was invented, it was mounted on an axle, and where wheel and axle touched was a bearing. Such early bearings had surfaces of wood or leather lubricated with animal fat.

     Modern bearings have been arbitrarily designated as friction bearings and antifriction bearings. The first comprises sleeve or journal bearings; the second, ball and roller bearings. Friction and antifriction are misleading terms. Neither type of bearing is completely frictionless, and both are highly efficient in reducing friction. A large, modern aircraft engine, for example, has more than 100 bearings, including both types; yet the total power consumed in overcoming bearing friction is less than 1 percent of the total power output of the engine.

Friction bearings of the sleeve or journal type are simpler than antifriction bearings in construction but more complex in theory and operation. The shaft supported by the bearing is called the journal, and the outer portion, the sleeve. If journal and sleeve are both made of steel, the bearing surfaces, even if well lubricated, may grab or pick up, that is, rip, small pieces of metal from each other.  

Bearing - подшипник

friction - трение

friction bearing – подшипник трения

antifriction bearing – антифрикционный подшипник

sleeve bearing – втулочный подшипник

journal bearing – цапфовый подшипник

shaft - вал

ball bearing - шариковый подшипник

roller bearing - роликовый подшипник

support –опора, суппорт

rotation - вращение

axle - ось

     1. The commonest bearings are found at the rigid supports of rotating shafts where friction is the greatest.

1) Аre the commonest bearings found at the rigid supports of rotating shafts? Общий. Находятся самые простые подшипники в прочных поддержках вращающихся валов?

 2) Where are the commonest bearings found? Специальный. Где находятся самые простые подшипники?

3) What bearings are found at the rigid supports of rotating shafts? К подлежащему, точнее к определению подлежащего. Какие подшипники находятся в прочных поддержках вращающихся валов?

4) The commonest bearings are found at the rigid supports of rotating shafts where friction is the greatest, are not they? Целевой. Самые простые подшипники находятся в прочных поддержках вращающихся валов, где трение является самым большим, не так ли?

5) Аre the commonest bearings found at the rigid supports of rotating shafts where friction is the greatest or the smallest? Альтернативный. Самые простые подшипники находятся в прочных поддержках вращающихся валов, где трение является самым большим или самым маленьким?

     2. Such early bearings had surfaces of wood or leather lubricated with animal fat.

1)Did early bearings have surfaces of wood or leather lubricated with animal fat? Общий. Поверхности у подшипников того времени были из дерева или кожи, смазанные животным жиром?

 2)What surfaces did early bearings have? Специальный. Какие поверхности имели подшипники того времени?

3)What bearings had surfaces of wood or leather lubricated with animal fat? К подлежащему, точнее к определению подлежащего. . Какие подшипники имели поверхности из дерева или кожи, смазанные жив. Жиром?

     4)Such early bearings had surfaces of wood or leather lubricated with animal fat, had not they? Целевой. У подшипников того времени поверхности были из дерева или кожи, которые были смазаны жиром животных, не так ли?

5)Did early bearings have surfaces of wood or leather lubricated with animal fat or oil? Альтернат. Поверхности у подшипников того времени были из дерева или кожи, смазанные животным жиром, или раст.маслом??

             Подшипник (механика), механическое устройство для уменьшения трения в машине, в которой движущаяся часть несет нагрузку, то есть скользит или крутится, в то время как оказывающая давление, вызывающая напряжение сила - на другой части. Обычно в подшипнике поддержка должна позволить движущейся части один тип движения, например, вращение, препятствуя при этом движению любым другим способом, например, боком.                   Самые простые подшипники находятся в прочных поддержках вращающихся валов, где трение является самым большим.

     Подшипники  были изобретены очень давно, когда было изобретено колесо; оно было установлено на оси, и в месте соприкосновения колеса и оси был подшипник. У подшипников того времени поверхности были из дерева или кожи, которые были смазаны жиром животных.

     Современные подшипники произвольно определены как подшипники трения и антифрикционные подшипники. Первые включают в себя подшипники цапфовые или втулочные; вторые  - шариковые и роликовые подшипники. Трение и антифрикция – понятия, которые вводят в заблуждение. Никакой тип подшипника не лишен полностью трения, и оба очень эффективны в уменьшении трения. У большого, современного двигателя самолета, например, есть больше чем 100 подшипников, включая оба типа; тем не менее полная мощность, потребляемая в преодолении трения подшипника, составляет меньше чем 1 процент полной выходной мощности двигателя.

     Подшипники  трения втулочные или цапфовые более просты чем антифрикционные подшипники в конструкции, но более сложны в теории и использовании. Вал, поддерживаемый подшипником, называют цапфой, а внешнюю часть втулкой. Если цапфа и втулка сделаны из стали, то рабочие поверхности подшипника, даже если они хорошо смазаны, могут захватить или собрать маленькие кусочки металла друг от друга, т.е. изнашиваться.  
 

Подшипник — это техническое  устройство, являющееся частью опоры, которое  поддерживает вал, ось  или иную конструкцию, фиксирует положение в пространстве, обеспечивает вращение, качание или линейное перемещение (для линейных подшипников) с наименьшим сопротивлением, воспринимает и передаёт нагрузку на другие части конструкции. 

Опора с упорным подшипником  называется подпятником. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Variant 7.  

Alloy, substance composed of two or more metals. Alloys, like pure metals, possess metallic luster and conduct heat and electricity well, although not generally as well as do the pure metals of which they are formed. Compounds that contain both a metal or metals and certain nonmetals, particularly those containing carbon, are also called alloys. The most important of these is steel. Simple carbon steels consist of about 0.5 percent manganese and up to 0.8 percent carbon, with the remaining material being iron.

     An alloy may consist of an intermetallic compound, a solid solution, an intimate mixture of minute crystals of the constituent metallic elements, or any combination of solutions or mixtures of the foregoing. Intermetallic compounds, such as NaAu2, CuSn, and CuAl2, do not follow the ordinary rules of valency. They are generally hard and brittle; although they have not been important in the past where strength is required, many new developments have made such compounds increasingly important. Alloys consisting of solutions or mixtures of two metals generally have lower melting points than do the pure constituents. A mixture with a melting point lower than that of any other mixture of the same constituents is called a eutectic. The eutectoid, the solid-phase analog of the eutectic, frequently has better physical characteristics than do alloys of different proportions. The properties of alloys are frequently far different from those of their constituent elements, and such properties as strength and corrosion resistance may be considerably greater for an alloy than for any of the separate metals. For this reason, alloys are more generally used than pure metals. 

1) Intermetallic compounds, such as NaAu2, CuSn, and CuAl2, do not follow the ordinary rules of valency.

  1. Do intermetallic compounds, such as NaAu2, CuSn, and CuAl2, follow the ordinary rules of valency?
  2. What rules do not intermetallic compounds, such as NaAu2, CuSn, and CuAl2, follow?
  3. What compounds  do not follow the ordinary rules of valency?
  4. Intermetallic compounds, such as NaAu2, CuSn, and CuAl2, do not follow the ordinary rules of valency, do they?
  5. Do not intermetallic compounds, such as NaAu2, CuSn, and CuAl2, follow the ordinary rules of valency or thermodynamics?
 

2) Alloys consisting of solutions or mixtures of two metals generally have lower melting points than do the pure constituents.

  1. Do alloys consisting of solutions or mixtures of two metals generally have lower melting points than do the pure constituents?
  2. What melting points do alloys consisting of solutions or mixtures of two metals generally have?
  3. What alloys have lower melting points than do the pure constituents?
  4. Alloys consisting of solutions or mixtures of two metals generally have lower melting points than do the pure constituents, have not they?
  5. Do alloys consisting of solutions or mixtures of two metals generally have lower or higher melting points than do the pure constituents?
 

Alloy- сплав

conduct - проводить

solid - твердый

mixture - смесь

crystal- кристалл

solution - раствор

valency - валентность

strength - прочность

melting point – точка плавления

eutectic -эвтектика

eutectoid - эвтектоид

corrosion resistance – устойчивость к коррозии 

              Сплав – вещество, состоящее из двух или более металлов. Сплавы, как и чистые металлы, обладают металлическим блеском и хорошо проводят теплоту и электричество, хотя в целом делают это не так хорошо, как делают это чистые металлы, из которых они сформированы. Составы, которые содержат металл или металлы и определенные неметаллы, особенно те, которые содержат углерод, также называют сплавами. Самым важным из них является сталь. Простые углеродистые стали состоят из приблизительно 0.5 процента марганца и максимум 0.8 процента углерода, остальным материалом является железо.

     Сплав может состоять из интерметаллического  состава, твердого раствора, однородной смеси мелких кристаллов составляющих металлических элементов, или любой комбинации этих растворов или смесей. Интерметаллические составы, такие как NaAu2, CuSn, и CuAl2, не подчиняются обычным правилам валентности. В общем они являются твердыми и ломкими; хотя они не были важны в прошлом, где требовалась сила, много новых событий сделали такие составы все более и более важными.  Сплавов, состоящие из раствора или смеси двух металлов, в общем имеют более низкие точки плавления, чем чистые элементы. Смесь, имеющую точку плавления ниже, чем любая другая смесь из тех же самых элементов, называют эвтектикой. У эвтектоида, аналога твердой фазы эвтектики, часто физические свойства лучше, чем у сплавов различных пропорций. Свойства сплавов часто сильно отличаются от свойств их составляющих элементов, и такие свойства, как прочность и устойчивость к коррозии, могут быть значительно больше выражены у сплава, чем у любого из отдельных металлов. Поэтому сплавы более широко используются чем чистые металлы. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Variant 8.

     Steel is stronger and harder than wrought iron, which is approximately pure iron, and is used in far greater quantities. The alloy steels, mixtures of steel with such metals as chromium, manganese, molybdenum, nickel, tungsten, and vanadium, are stronger and harder than steel itself, and many of them are also more corrosion-resistant than iron or steel. An alloy can often be made to match a predetermined set of characteristics. An important case in which particular characteristics are necessary is the design of rockets, spacecraft, and supersonic aircraft. The materials used in these vehicles and their engines must be light in weight, very strong, and able to sustain very high temperatures. To withstand these high temperatures and reduce the overall weight, lightweight, high-strength alloys of aluminum, beryllium, and titanium have been developed. To resist the heat generated during reentry into the atmosphere of the earth, alloys containing heat-resistant metals such as tantalum, niobium, tungsten, cobalt, and nickel are being used in space vehicles.

     A wide variety of special alloys containing metals such as beryllium, boron, niobium, hafnium, and zirconium, which have particular nuclear absorption characteristics, are used in nuclear reactors. Niobium-tin alloys are used as superconductors at extremely low temperatures. Special copper, nickel, and titanium alloys, designed to resist the corrosive effects of boiling salt water, are used in desalination plants. Historically, most alloys have been prepared by mixing the molten materials. More recently, powder metallurgy has become important in the preparation of alloys with special characteristics. In this process, the alloys are prepared by mixing dry powders of the materials, squeezing them together under high pressure, and then heating them to temperatures just below their melting points. The result is a solid, homogeneous alloy.

      

Niobium-tin alloys are used as superconductors at extremely low temperatures.

  1. Are niobium-tin alloys used as superconductors at extremely low temperatures?
  2. What temperatures are niobium-tin alloys used as superconductors at?
  3. What alloys are used as superconductors at extremely low temperatures?
  4. Niobium-tin alloys are used as superconductors at extremely low temperatures, are not they?
  5. Are niobium-tin alloys used as superconductors at extremely low or high temperatures?
 

More recently, powder metallurgy has become important in the preparation of alloys with special characteristics.

  1. Has powder metallurgy become important in the preparation of alloys with special characteristics more recently?
  2. When has powder metallurgy become important in the preparation of alloys with special characteristics?
  3. What metallurgy has become important in the preparation of alloys with special characteristics more recently?
  4. More recently, powder metallurgy has become important in the preparation of alloys with special characteristics, has not it?

    5.Has powder or ferrous metallurgy become important in the preparation of alloys with special characteristics more recently?  

Wrought iron – ковкая мягкая сталь

Alloy – сталь

corrosion-resistant - коррозийноустойчивый

high-strength - высокопрочный

heat-resistant - жаропрочный

nuclear absorption – ядерная абсорбция

superconductor - сверхпроводник

desalination - опреснение

powder metallurgy – порошковая металлургия

melting point – точка плавления

homogeneous - однородный 

 

     Сталь является более прочной и твердой, чем ковкая мягкая сталь, которая является близкой к чистому железу, и используется в намного больших количествах. Стальные сплавы, смеси стали с такими металлами как хром, марганец, молибден, никель, вольфрам, и ванадий, являются более прочными и твердыми, чем сама сталь, и многие из них являются также более стойкими к коррозии, чем железо или сталь. Сплав часто может делаться для того, чтобы соответствовать определенному набору качеств. Важным делом, в котором необходимы специфические качества, является конструкция ракет, космических кораблей и сверхзвуковой авиации. Материалы, используемые в этих транспортных средствах и их двигателях, должны быть легкими в весе, очень прочными, и способными выдерживать очень высокие температуры. Чтобы противостоять этим высоким температурам и уменьшить общий вес, были разработаны сплавы повышенной прочности с алюминием, бериллием, и титаном. Чтобы противостоять теплоте, производимой во время возвращения в атмосферу земли, в космических кораблях используются сплавы, содержащие жаропрочные металлы, такие как тантал, ниобий, вольфрам, кобальт и никель.

Информация о работе Контрольная работа по "Иностранному языку"