Автор: Пользователь скрыл имя, 03 Ноября 2011 в 18:50, творческая работа
In the market economy the business success of any company or entrepreneur mostly depends on the correctly chosen strategy and tactics of pricing on goods and services. Pricing is a rather difficult process because prices mostly depend on the situation in the market. Today your price can be determined by the costs factor, and tomorrow its level will depend on the customer. However, nowadays the most part of entrepreneurs of our country has no necessary theoretical and practical knowledge of the complicated mechanism of goods and services. As a result, establishing prices they often make serious mistakes that immediately reflects on the financial results, To avoid this situation any economist and any entrepreneur must acquire the theory and practice of pricing. In the market economy pricing is a very difficult process which is influenced by plenty of different factors.
In the market economy the business success of any company or entrepreneur mostly depends on the correctly chosen strategy and tactics of pricing on goods and services. Pricing is a rather difficult process because prices mostly depend on the situation in the market. Today your price can be determined by the costs factor, and tomorrow its level will depend on the customer. However, nowadays the most part of entrepreneurs of our country has no necessary theoretical and practical knowledge of the complicated mechanism of goods and services. As a result, establishing prices they often make serious mistakes that immediately reflects on the financial results, To avoid this situation any economist and any entrepreneur must acquire the theory and practice of pricing. In the market economy pricing is a very difficult process which is influenced by plenty of different factors.
Prices and the price policy are ones of the major components of the marketing activity. Prices are in close dependence on other variables of the marketing and other firm.
Price has been formed historically ‚This is was a result of the deal between a buyer and a seller. Usually sellers asked for a price higher than they counted to get first. In their turn buyers asked for a price lower than they were ready to pay. While dealing with each other they usually came to the price that was mutually acceptable to everyone.
The way firms approach the pricing problems may vary. In small firms prices are usually determined by the higher leadership. In large companies department supervisors and assortment supervisors deal with the pricing problems. The higher leadership also confirms prices offered by managers of the lower supervision. In space, railways, gas and oil industries companies often organize special pricing departments, which determine prices or help the others do it.
To provide the work of enterprises and sales of their goods firms have to state lower prices in hope to get a favorable customer. Survival is more important than profits. A firm can also make its goods the most qualitative among all the rest offered in the market.
The right choice of the proper pricing strategy is the initial task for any company otherwise it can face the problems of finance loss and unprofitability.
So we can repeat once again
that there are lots of problems in the existing
pricing system. There exist plenty of questions to be
considered and solved. That's why in today's economy the pricing issues are
of particular concern Pricing issues should be
considered in complex taking account of special conditions of
the modern market.
В рыночной экономике бизнес-успех любой компании или предпринимателя во многом зависит от правильно выбранной стратегии и тактики цены на товары и услуги. Цена является достаточно сложным процессом потому что цена во многом зависит от ситуации на рынке. Сегодня ваша цена может определяться фактором затрат, а завтра ее уровень будет зависеть от заказчика. Тем не менее, в настоящее время большая часть предпринимателей нашей страны не имеет необходимых теоретических и практических знаний сложного механизма товаров и услуг. В результате установления цен, в которых они часто делают серьезные ошибки, что сразу же отражается на финансовых результатах. Чтобы избежать такой ситуации любой экономист и любой предприниматель должен приобретать навыки и практику ценообразования. В рыночной экономике ценообразование является очень трудным процессом, который влияет на множество факторов.
Цены и ценовая
политика являются одними из основных
компонентов маркетинговой
Цена была сформирована исторически, это стало результатом сделки между покупателем и продавцом. Обычно продавцы просили цены выше, чем они рассчитывали получить в первую очередь. В свою очередь покупатели просили цену ниже, чем они были готовы платить. Имея цены друг с другом, они, как правило пришли к цене, которая была взаимно приемлема для всех.
Способ фирм подхода проблем ценообразования могут быть различными. В небольших фирмах цены, как правило, определяются высшим руководством. В крупных компаниях отдел надзора и ассортимента руководит делами с проблемами цен. Высшее руководство также подтверждает цены, предлагаемые руководителям нижнего надзора. В космосе, железных дорогах, нефтяной и газовой промышленности компании часто организуют специальные цены ведомств, которые определяют цены или помогают другим сделать это.
Чтобы обеспечить
работу предприятий и сбыт своих
товаров фирмы должны
устанавливать более низкие цены в надежде
получить выгодного клиента. Выживание
важнее прибыли. Фирма также может делать
свой товар самым качественным среди всех
остальных предлагаемых на рынке.
Правильный выбор правильной стратегии ценообразования является первоначальной задачей для любой компании, в противном случае она может столкнуться с проблемами финансирования потерь и нерентабельности.
Так что мы можем
еще раз повторить, что есть много проблем
в
существующей системы ценообразования. Там
существует много вопросов, подлежащих
рассмотрению и решению. Именно поэтому
в современной экономике проблемы ценообразования
вызывают особую обеспокоенность. Вопросы
цен должны рассматриваться в комплексе
с учетом особых условий современного
рынка.
Vocabulary:
the costs factor-факторы затрат
financial results-финансовые результаты
practice of pricing-практика ценообразования
price policy-ценовая политика
marketing activity-маркетинговая деятельность
the deal- сделка
dependence-зависимость
variables-переменные
mutually acceptable price- взаимоприемлемая цена
higher leadership-высшее руководство
supervisors and assortment supervisors-отдел надзора и ассортимента
gas and oil industries-нефтяная и газовая промышленность
favorable customer-выгодный клиент
loss-потери
unprofitability-