Сообщение по Английскому

Автор: Пользователь скрыл имя, 03 Ноября 2011 в 18:50, творческая работа

Описание работы

In the market economy the business success of any company or entrepreneur mostly depends on the correctly chosen strategy and tactics of pricing on goods and services. Pricing is a rather difficult process because prices mostly depend on the situation in the market. Today your price can be determined by the costs factor, and tomorrow its level will depend on the customer. However, nowadays the most part of entrepreneurs of our country has no necessary theoretical and practical knowledge of the complicated mechanism of goods and services. As a result, establishing prices they often make serious mistakes that immediately reflects on the financial results, To avoid this situation any economist and any entrepreneur must acquire the theory and practice of pricing. In the market economy pricing is a very difficult process which is influenced by plenty of different factors.

Работа содержит 1 файл

ин-яз сообщение 1.docx

— 17.60 Кб (Скачать)

 In  the  market  economy  the  business  success  of  any  company  or entrepreneur mostly depends on the correctly chosen strategy and tactics  of pricing on goods  and  services.  Pricing  is  a  rather  difficult  process because prices mostly depend on the situation in the market.   Today your price can be determined by the costs  factor, and tomorrow its level will depend on the customer. However, nowadays the most part of entrepreneurs of our country has no necessary theoretical and practical knowledge of the  complicated  mechanism of goods and services. As a result, establishing prices  they  often make serious mistakes that immediately reflects on  the  financial  results, To avoid this  situation  any  economist  and  any  entrepreneur  must acquire the theory and practice of pricing. In  the  market  economy pricing is a very  difficult  process  which  is  influenced  by  plenty  of different factors.

 Prices and the price policy are ones of the major  components  of  the marketing activity. Prices are in close dependence on  other  variables  of  the  marketing  and other firm.

Price has been formed historically ‚This is was a result of the  deal  between  a buyer and a seller. Usually sellers asked  for  a  price  higher  than  they counted to get first. In their turn buyers asked  for  a  price  lower  than they were ready to pay. While dealing with each other they usually  came  to the price that was mutually  acceptable  to  everyone. 

The way firms approach the pricing problems may vary. In  small  firms prices are usually determined by the higher leadership. In  large  companies department supervisors and assortment  supervisors  deal  with  the  pricing problems. The  higher  leadership  also  confirms prices offered by managers of the lower  supervision.  In  space,  railways, gas  and  oil  industries   companies   often   organize   special   pricing departments,  which  determine  prices  or  help  the  others  do  it.

To provide the work of enterprises and sales of their goods  firms  have  to state lower prices in hope to get a favorable customer. Survival is more important than profits. A firm can also make its goods the most qualitative among all the rest offered in the market.

The right choice of the proper pricing strategy is  the  initial  task for any company otherwise it can face  the  problems  of  finance  loss  and unprofitability.

So we can repeat once again that there are lots  of  problems  in  the existing pricing system. There exist plenty of questions  to  be  considered and solved. That's why in today's economy the pricing issues are of particular concern Pricing  issues  should  be  considered  in complex taking account of special conditions of the modern market. 

В рыночной экономике  бизнес-успех любой компании или предпринимателя во многом зависит от правильно выбранной стратегии и тактики цены на товары и услуги. Цена является достаточно сложным процессом потому что цена во многом зависит от ситуации на рынке. Сегодня ваша цена может определяться фактором затрат, а завтра ее уровень будет зависеть от заказчика. Тем не менее, в настоящее время большая часть предпринимателей нашей страны не имеет необходимых теоретических и практических знаний сложного механизма товаров и услуг. В результате установления цен, в которых они часто делают  серьезные ошибки, что сразу же отражается на финансовых результатах. Чтобы избежать такой ситуации любой экономист и любой предприниматель должен приобретать навыки и практику ценообразования. В рыночной экономике ценообразование является очень трудным процессом, который влияет на множество факторов.

Цены и ценовая  политика являются одними из основных компонентов маркетинговой деятельности. Цены находятся в тесной зависимости  от других переменных маркетинга и  другой фирмы.

Цена была сформирована исторически, это стало результатом  сделки между покупателем и продавцом. Обычно продавцы просили цены выше, чем они рассчитывали получить в первую очередь. В свою очередь покупатели просили цену ниже, чем они были готовы платить. Имея цены друг с другом, они, как правило пришли к цене, которая была взаимно приемлема для всех.

Способ фирм подхода проблем ценообразования могут быть различными. В небольших фирмах цены, как правило, определяются высшим руководством. В крупных компаниях отдел надзора и ассортимента руководит делами с проблемами цен. Высшее руководство также подтверждает цены, предлагаемые руководителям нижнего надзора. В космосе, железных дорогах, нефтяной и газовой промышленности компании часто организуют специальные цены ведомств, которые определяют цены или помогают другим сделать это.

Чтобы обеспечить работу предприятий и сбыт своих  товаров фирмы должны 
устанавливать более низкие цены в надежде получить выгодного клиента. Выживание важнее прибыли. Фирма также может делать свой товар самым качественным среди всех остальных предлагаемых на рынке. 

Правильный выбор  правильной стратегии ценообразования  является первоначальной задачей для любой компании, в противном случае она может столкнуться с проблемами финансирования потерь и нерентабельности.

Так что мы можем еще раз повторить, что есть много проблем в 
существующей системы ценообразования. Там существует много вопросов, подлежащих рассмотрению и решению. Именно поэтому в современной экономике проблемы ценообразования вызывают особую обеспокоенность. Вопросы цен должны рассматриваться в комплексе с учетом особых условий современного рынка.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vocabulary: 

the costs  factor-факторы затрат

financial  results-финансовые результаты

practice of pricing-практика ценообразования

price policy-ценовая политика

marketing activity-маркетинговая деятельность

the  deal- сделка

dependence-зависимость

variables-переменные

mutually acceptable price- взаимоприемлемая цена

higher  leadership-высшее руководство

supervisors and assortment  supervisors-отдел надзора и ассортимента

gas  and  oil  industries-нефтяная и газовая промышленность

favorable customer-выгодный клиент

loss-потери

unprofitability-нерентабельность 
 

    

  
 

Информация о работе Сообщение по Английскому