Автор: Пользователь скрыл имя, 16 Октября 2013 в 11:33, доклад
Тор маънодаги туристик маҳсулот - бу, туристик саноатнинг аниқ йўналишда хизмат кўрсатишидир, яъни туристларга битта “пакет”да сотиладиган стандартлашган хизматлар тўплами.
Хорижда стандартлашган тўпламлар ёки хизматлар пакети асосида сотиладиган туристик саёҳатлар кўп ҳолларда “пэкиж-тур” деб аталади. Булар кўплаб туристик фирмалар фаолиятининг асосий мазмуни ҳисобланади.
Туроператорлар томонидан кўрсатиладиган хизматлар
Бажарди: Нормуродова Н.К.
Текширди: Норчаев А.Н.
Тошкент – 2013 й.
Тошкент давлат иқтисодиёт университети
Туристик маҳсулот тушунчаси
Туристик маҳсулот тушунчаси
Пэкиж-турларга бўлган талаб даражаси турли мамла-катларда турлича. Пэкиж-тур-дан асосан Белгия, Германия, Нидерландия, Буюк Британия ва Данияда фойдаланилади, уларнинг улуши барча саёҳат-ларнинг 38%ини ташкил қила-ди. Греция, Испания, Италияда пэкиж-турга бўлган талаб дара-жаси паст, яъни улар 30%дан ошмайди.
Турмаҳсулот тушунчаси
Туроператор фаолияти тушунчаси
Туроператор фаолияти тушунчаси
Туроператорлар бизнеси узоқ жойларга оммавий туризмнинг шаклланиши ва турмаҳсулотнинг мураккаблашиши ҳисобига юзага келди ва натижада туристик фирмалар фаолиятларининг махсуслашиши жараёни ривожланди:
Туроператор фаолияти тушунчаси
Туроператор – бу хизматлар етказиб берувчилар билан шартномалар бўйича ва туристлар эҳтиёж-ларига мос равишда турлар мажмуаси билан шуғул-ланадиган туристик фирма (ташкилот). Туроператор – бу туристик пакет ишлаб чикарувчисидир.
Туроператор ва турагент ўртасидаги асосий фарқли жиҳатлар:
B. Турмаҳсулот тегишлилиги бўйича:
Туроператор ва турагент ўртасидаги асосий фарқли жиҳатлар:
А. Даромад тизими буйича:
Туроператор фаолияти турлари
Туроператор фаолияти турлари
Туроператор фаолияти турлари
Туроператор фаолияти турлари
Бундан ташқари, туроператорларни outgoing ва incoming туроператорларга бўлиш хам қабул қилинган.
Outgoing туроператор ишининг схемаси
Туроператорлар вазифалари
1. Потенциал туристларнинг турлар ва туристик дастурларга бўлган талабларини ўрганиш.
2. Пировард хизмат кўрсатиш дастурлари, турларни тузиш ва уларнинг туристлар талабларига мос келишини аниқлаш мақсадида бозорда синовдан ўтказиш.
3. Турларга шартнома
асосида хизматлар етказиб
4. Тур, транстур қийматини ҳисоблаш ва бозор ҳолатини ҳисобга олган ҳолда нархларни аниқлаш. Турли таркиб, синфлари буйича турлар мажмулари буйича ўз хизматларига нарх ва тарифларни белгилаш.
5. Истеъмолчиларга ўз туристик маҳсулотини етказиш учун реклама-информацион фаолият.
Туроператорлар вазифалари
5. Тур йўналиши бўйича саёҳат қилаётган туристларни барча зарур реклама-сувенир характеридаги мате-риаллар, махсус анжом ва инвентарлар билан таъмин-лаш.
6. Йўналишда туристлар билан алоқада бўладиган вазифаларни бажарадиган кадрларни танлаш, тайёрлаш ва белгилаш, хизмат кўрсатиш дастурларининг бажарилишини назорат қилиш ва мувофиқлаштириш (гид-экскурсоводлар, инструкторлар, аниматорлар, методистлар ва бошқаларни).
7. Турагентлик тизими орқали истеъмолчиларга турларни етказиш ва сотиш.
8. Хизмат кўрсатиш жараёнида туристлар билан доимий тезкор алоқа, пайдо бўладиган муаммоларни ҳал қилиш.
9. Хизмат кўрсатишнинг сифати ва ишончлилигини назорат қилиш.
Туроператорлар томонидан кўрсатиладиган хизматлар сифатига таъсир этувчи омиллар.
1. Турагентлар билан ишлашда тезкорлик ва аниқлилик
2. Узоқ муддат мобайнида фаолиятнинг барқарорлиги
3. Туристик хизматлар
сифати ва нархларининг
4. Ходимларнинг малакалилиги, ҳамкорларга индивидуал ёндашув
5. Фойдали нарх сиёсати (паст нархлар, юқори комиссионлар, бонуслар тизими, овозлар миқдори)
6. Таклиф этилаётган туристик хизматларнинг юқори сифати
Туроператорлар томонидан кўрсатиладиган хизматлар сифатига таъсир этувчи омиллар.
7. Ахборот очиқлилиги, реклама тадбирларининг ўйланганлиги, каталогларнинг юқори сифати
8. Иш ва шахсий даражаларда ҳайриҳоҳлик
9. Таклифлар ва қўшимча туристик хизматларнинг кенг кўлами
10.Хизматлар кўламини кенгайтириш бўйича доимий ишлаш
11.Офиснинг қулай жойда жойлашганлиги ва салобатлилиги
12.Фирма раҳбарияти билан ишончли ва дўстона муносабат
Туроператорлар томонидан кўрсатиладиган хизматлар аҳамияти
Туризм, ЖТТ (Жаҳон туризм ташкилоти) таърифига мувофиқ, нафақат иқтисодий, балки бир пайтнинг ўзида ижтимоий, маданий, экологик ва сиёсий ҳодиса ҳисобланади. Бундан келиб чиққан ҳолда, туристик маркетинг ҳамма санаб ўтилган омиллардан энг кўп даражада фойдаланиши керак. Бунда у туристик фирмалар каби истеъмолчи-туристларнинг қизиқиш-ларини ҳам кенг миқёсда акс эттиради.
Туризм – мукаммал тизим, сиёсат, экология, маданият ва иқтисоднинг сердаромад соҳаси бўлганидек, ижобий маркетинг самарасига эришиш учун маркетингнинг турли хил ташкилот ва корхоналар билан кучли уйғунлашуви зарур. Маркетинг концепцияси туризмда, бошқа соҳаларга нисбатан чуқурроқ тавсифга эга.
ЭЪТИБОРИНГИЗ УЧУН РАҲМАТ!!!
Информация о работе Туроператорлар томонидан кўрсатиладиган хизматлар