Разработка фрагмента урока по развитию аудирования

Автор: Пользователь скрыл имя, 18 Января 2012 в 11:50, практическая работа

Описание работы

Цель: формирование навыков аудирования.
Цель первого прослушивания: общее понимание смысла текста.
Цель второго прослушивания: более глубокое понимание содержания текста.

Работа содержит 1 файл

5.doc

— 30.00 Кб (Скачать)

ИВАНОВСКИЙ  ГОСУДАРСТВЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ

ФАКУЛЬТЕТ РОМАНО-ГЕРМАНСКОЙ ФИЛОЛОГИИ

КАФЕДРА АНГЛИЙСКОЙ ФИЛОЛОГИИ 
 
 
 
 

Методика  и технология профессиональной деятельности

Практическое  задание № 5

Разработка  фрагмента урока по развитию аудирования

(Английский  язык: Учеб. для 3 кл. общеобразоват. учреждений /    

И.Н Верещагина, Т.А Притыкина – Unit 9, Lesson 46). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Выполнила:

студентка 4 курса факультета РГФ 
 
 
 
 
 
 
 
 

Иваново 2011

Тема: “Character Traits”.

Цель: формирование навыков аудирования.

Цель  первого прослушивания: общее понимание смысла текста.

Цель  второго прослушивания: более глубокое понимание содержания текста.

Оснащение: магнитофон с аудиозаписью, доска, карточки с заданиями.

Речевой материал: текст для аудирования “New Year” (время звучания - 1 минута 20 секунд):

     New Year.

     English people celebrate the New Year on the 31st of December. A lot of people go to Trafalgar Square to see the Christmas tree. They have a New Year party at home. On that day they wish their dearest and nearest a “Happy New Year”. When Big Ben strikes twelve they drink a toast to the New Year.

         In America people celebrate New Year, too. They visit their relatives and friends or have parties at home.

         English and American people often make New Year's resolutions – they are promises for the New Year.

Children make New Year's resolutions, too. This is what Phil, an English boy, wrote: “This year I’m going:

  • to help Mum about the house
  • to be nice to my little sister
  • not to be late for school
  • to go to the swimming pool every day
  • to do exercises every morning.”

        And what about you? Do you make New Year resolutions? 
 

1 Pre-listening activities.

(Первое  прослушивание)

     Today we are going to listen to the text about the New Year. But before it look at the blackboard and read some key words after me. 

Now read the words one after the other. 

Now look at the board and read the questions. 
 

Be ready to answer these questions after you've listened the text.

 
 
 
Topic vocabulary: 

strikes — бьет (о часах)

make resolution — давать себе слово, обещать

promise - обещание

keep — держать, выполнять 
 
 
 
 
 

T. -->P1, P2, P3... 
 

  1. Do all English people celebrate New Year?
  2. When do they celebrate it?
  3. Do English and American people often make New Year's resolutions?
 
5

мин.

2  In-listening activities. 
 

     Now I will read the text to you.

     
 
 
 
Ученики слушают текст
1 мин.

20 сек.

3  Post-listening activities 

Now answer the questions.

 
 
 
P1: Not all English people celebrate New Year. 
3 мин.
4 Pre-listening activities.

(второе  прослушивание)

Now you will listen to the text again. But before it I will give you the test papers. You should put the following sentences in the logical order.

 
 
 
  

Раздаю тесты  ученикам.

2 мин.
5 In-listening activities.

Now listen to the text again.

Ученики слушают текст второй раз. 1 мин.20 сек.
6 Post-listening activities

Now put the sentences in the logical order. After that hand in your test papers. 

And now you will get one more task. You are supposed to complete the sentences with the right word.

1. I'm going not to be late for ...

2. English and American people often make New Year's ...

3. A lot of people go to the ... to see the Christmas tree

4. They visit their relatives and friends or have parties at ...

5.When Big Ben strikes twelve they drink a  to the New Year. 

A. Trafalgar Square

B. home

C. school

D. resolutions

E.toast 

Now hand in your tests.

Thank you  for your work. I will go through your tests and give you marks.

 
P1: A, B, C, F, E, D. 
 
 

P1:

1 2 3 4 5
C D A B E
 
9 мин.

Информация о работе Разработка фрагмента урока по развитию аудирования