Автор: Пользователь скрыл имя, 27 Февраля 2013 в 07:49, контрольная работа
1.Заполните пропуски словами: check-in, a reverse charge call, declaration, a time difference, excess, allowance, bad, duty, baggage reclaim, samples.
1. If there is a time difference between two countries, when you fly put your watch back or forward.
2. If you have more duty-free goods than the baggage reclaim, you must pay duty on the excess .
МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
Федеральное государственное
бюджетное образовательное
высшего профессионального образования
Российский государственный
торгово-экономический
Уфимский институт (филиал)
Факультет юриспруденции и заочного обучения Курс 2 (4,5 г.)
Специальность:Технология организации ресторанного дела
Евдокимов Андрей Александрович
по дисциплине: «English language»
К защите допускаю:
Руководитель: Фатхулова Д.Р.__________
_________________
Оценка при защите
______________________________
Дата_________Подпись__________
Уфа-2013
Business communication.
1.Заполните пропуски словами: check-in, a reverse charge call, declaration, a time difference, excess, allowance, bad, duty, baggage reclaim, samples.
1. If there is a time difference between two countries, when you fly put your watch back or forward.
2. If you have more duty-free goods than the baggage reclaim, you must pay duty on the excess .
3. You need a customs declaration for commercial baggage reclaim which are not for sale.
4. You collect your boarding pass at check-in .
5. You collect your luggage after flight at a reverse charge call .
6. To make the other person pay you ask the operator for a samples .
7. If you can’t hear you say: it’s a bad line, could you up?
2.Заполните пропуски предлогами: ahead of, at, on, through, back, behind, by.
1. It is 10 a.m. in London and 5 a.m. in New York. London is 5 hours ahead of New York, New York is 5 hours behind London.
2. If you call to the office, secretary says that she’ll put you at .
3. If somebody you call is not available, you try to call through .
4. Mr. Smith arrives at 15.05 on Monday, flight BA 203.
5. How would you like to pay? - through credit card, please.
3.Переведите на русский язык:
1. I want to reserve a single room with bath.
2. You have a reservation in my name.
3. The number of his room is eight.
4. I have a reservation for three nights. May I have an early morning call?
5. Excuse me, I’d like to change my reservation: I’d like to have a double room instead of twin-bedded room and I’d like to have shower instead of bath.
6. Fasten your seatbelts, please.
1. Я хочу забронировать
2. У вас есть заказ на мое имя.
3. У него восьмой номер комнаты.
4. Я заказал номер на три ночи. Могу я позвонить рано утром?
5. Простите, я бы хотел изменить
бронь. Мне нужен номер на 2
комнаты а не двухместный
6. Пристегните ремни безопасности
.
4.Познакомьтесь с визитной
1. Whose card is this? – IT Manager
2. Who is he? - The system administrator
3. What company is he from? – Evroprod
4. What city is he from? - Sterlitomak
5. What is his telephone number? – (+7) (3473) 20-14-10
6. What is address of his company? - 33 Friendship Street, Sterlitomak, Russia
Alexander Manaev
IT Manager
33 Friendship Street, Sterlitomak, Russia
Составьте визитную карточку для себя на английском языке.
Обратите внимание, что в англоязычных
странах адрес пишется в
по сравнению с нашей, последовательности.
University RGTEU
Evdokimov Andrey Aleksandrovich
2nd year student
K1 177/3 Mendeleev, Ufa
Republic of Bashkortostan
Phone (+7) (3472) 52-99-77
Информация о работе Контрольная работа по дисциплине: «English language»