Контрольная работа по "Английскому языку"

Автор: Пользователь скрыл имя, 23 Января 2013 в 11:49, контрольная работа

Описание работы

1. 1. Supply the correct tense-forms.
1.2. Write the verbs in brackets in the Passive Voice.
...
1.7. Translate the following text into Russian.
...
1.9. Put 5 questions to the text. Use 5 types of questions (general, special, alternative, disjunctive and question to the subject.

Работа содержит 1 файл

Английский.doc

— 91.50 Кб (Скачать)

4. Контрольные задания  по вариантам

 

Вариант № 1

Выполняется студентами, фамилии которых  начинаются с букв А – Л.

 

GRAMMAR EXERCISES

 

1. 1. Supply the correct tense-forms.

 

  1. Richard is a househusband, which means that every day his wife goes off to work and leaves him at home to look after their two young children. Although the family lives in Oxford his wife works in London so she usually doesn’t get back home before 8 p.m.

 Richard thinks the apartment is a good idea. “For the moment I am still enjoying the change in my lifestyle and I do not need to get the train to work every day, which is great! I have also learnt lots of new things. For example, I now understand how difficult it is to do the housework as well as look after two children.

 This afternoon Richard wants to do some work on the book he is writing, but he does not think he can do this. “I find it difficult to concentrate. Even when the baby is asleep I often feel too tired to write anything.

 

 

1.2. Write the verbs in brackets in the Passive Voice.

 

  1. Millions of cars are exported from Japan every year.
  2. The new strategic plan was developed a year ago.
  3. The details will be discussed at the meeting that will take place at he end of the month.
  4. Lots of goods are imported to our country every year.
  5. The matter was discussed at the conference last week.
  6. The production of oil will be increased by 10% next year.
  7. The production management will be reorganized when all the problems are solved.

 

1.3. Translate the following sentences paying attention to the Complex Object

  1. He wanted us to visit the art exhibition.

Он хотел, чтобы мы посетили художественную выставку.

  1. I expect you to tell me everything.

Я ожидаю, что ты мне  все расскажешь.

  1. I suppose her to be about 50.

Полагаю, что ей около 50 лет.

  1. The teacher does not consider him to be a good student.

Преподаватель не считает, что он хороший студент.

  1. The engineer expected the work to be done in time.

Инженер ожидал, что работа будет сделана вовремя.

  1. We expect you to show good results.

Мы ожидаем, что вы продемонстрируете хорошие результаты.

  1. Many people like to watch the sun rise.

Многим людям нравится смотреть, как встает солнце.

  1. She saw her son fall.

Она видела, как упал её сын.

  1. He likes to watch his son play in the garden.

Он любит смотреть на то, как играет в саду его сын.

  1. The students heard the bell ring.

Студенты слышали, как прозвенел звонок.

  1. You can’t make me believe that all these stories are true.

Вы не заставите меня поверить в то, что все эти истории  – правда.

  1. In spite of bad weather the instructor made the sportsmen continue their training.

Несмотря на плохую погоду, тренер заставил спортсменов продолжить тренировку.

 

1. 4. Open the brackets using the Complex Object.

  1. Once in the plane he saw (как его жена и дети махали ему на прощание).

Once in the plane he saw his wife and children wave goodbye to him.

  1. Those who stayed outside watched (как самолет набирал скорость для взлета).

Those who stayed outside watched the plane gain speed to take off.

  1. It is very pleasant to find (что эти проблемы обсуждаются в вашем журнале).

It is very pleasant to find these problems to be discussed in your magazine.

  1. Her parents wanted (чтобы она вышла замуж за этого человека).

Her parents wanted her to marry this man.

  1. They observed (как он осторожно входил в комнату).

They observed him enter the room carefully.

  1. Our manager heard (как мистер Браун обещал поставить оборудование во время).

Our manager heard Mr. Brown promise to deliver the equipment on time.

  1. We saw (как машина Президента подъехала к зданию).

We saw the President’s car drive up to the building.

 

1.5. Translate the following sentences paying attention to the Complex Subject

        1. They are said to know Chinese very well.

Говорят, что они очень  хорошо знают китайский язык.

        1. He is reported to arrive tomorrow.

Сообщается, что он приедет  завтра.

        1. The boat was seen to disappear in the waves.

Видели, как лодка исчезла  в волнах.

        1. The English delegation is believed to come at the end of the month.

Полагают, что английская делегация приедет в конце  месяца.

        1. He was known to be a capable student.

Было известно, что  он способный студент.

        1. They appeared to be satisfied with the results of the experiment.

Оказалось, что они  удовлетворены результатами эксперимента.

        1. He proved to be an excellent musician.

Оказалось, что он замечательный  музыкант.

        1. The water seems to be boiling.

Кажется, вода кипит.

        1. I happened to be there at that time.

Случилось, что я оказался там в то время.

        1. She is said to write a new novel.

Говорят, она пишет  новый роман.

        1. They are likely to come soon.

Вероятно, они скоро  придут.

        1. She seems to be waiting for you.

Кажется, она ждет тебя.

 

1.6. Change the following sentences using the Complex Subject.

          1. It is known that he is a good worker.

He is known to be a good worker.

          1. It was expected that the members of the committee would come to an agreement.

The members of the committee were expected to come to an agreement.

          1. It was reported that our delegation has left London.

Our delegation was reported to have left London.

          1. It seems that he knows French perfectly well.

He seems to know French perfectly well.

          1. It was expected that the delegates would not participate in today’s talks.

The delegates were expected not to participate in today’s talks

          1. It is very likely that the prices for these goods will go up again in England.

The prices for these goods are likely to go up again in England.

          1. It is unlikely that the meeting will be postponed.

The meeting is unlikely to be postponed.

 

READING

1.7. Translate the following text into Russian.

WHAT IS BUSINESS?

A dictionary and Thesaurus give many meanings of the noun «business»:

  • A trade or profession – for example, «What business are you in?"
  • The purchase and sale of goods and services – for example,
  • «Smith and I do business together»
  • A commercial or industrial establishment – for example, " This
  • business employs 400 people»
  • Volume of commercial activity – for example, «Business is good at the moment»

« Commercial policy – for example, «Overcharging customers is bad business»

Other meanings exist, but they are not relevant here. So you can see the problem that needs to be cleared up before we start a study of business. What do we mean when we use the term «business»?

It is essential that our study examines all the internal and external pressures that affect the many organizations from which we earn or receive money, and all the organizations with which we spend our money either voluntarily or by compulsion.

But we cannot exclude local government which places planning and development restrictions on businesses, or national government which passes laws that affect every business, and collects taxes on profits. Trade unions influence the pay and conditions that employers provide, and pressure groups can cause firms to alter the way they make or package their products. Similarly, we must consider the impact of international organizations such as the European Community and the International Monetary Fund.

So when we think about «business», we mean commercial and industrial establishments and everything that affects them.

Business studies is a blend of many specialized subjects. Economics is the basis of business studies and provides a firm foundation upon which to build. Money (as represented by finance and accounting) is the language of business, and needs to be controlled and kept secure. People make business, and their behavior must be understood and influenced when possible. Laws control business and protect society from its worst excesses. Communication is the lifeblood of business and pervades every aspect of it. Mathematics and statistics are the key to understanding, describing and solving many of the problems faced by business.

For example, a company thinking about developing a new product or service ought to consider if there will be sufficient demand for it and whether the level of demand would be affected by price (economics). Can the company afford to produce it and make a profit at the price customers would be willing to pay (finance)? Has it got people with the right skills and expertise to design and make the goods (people)? Is the product covered by any special legal regulations as the upholstery or toy industries are (law)? Ought the company do some marketing research to find out what people think before they spend too much money (mathematics and statistics)? In everything mentioned here, the company will be giving and gathering information and ideas all the time (communication).

ПЕРЕВОД:

 

ЧТО ТАКОЕ БИЗНЕС?

Словарь и энциклопедия предлагают множество значений существительного «бизнес»:

• профессия или ремесло  – например, «Чем вы занимаетесь?"

• покупка и продажа  товаров и услуг – например, «Смит и я вместе занимаемся бизнесом»

• коммерческое или промышленное предприятие – например, «На этом предприятии работает 400 человек»

• Объем коммерческой деятельности – например, «В данный момент бизнес идет хорошо»

«Коммерческая политика – например, «Запрашивать очень высокую цену с покупателей – плохая деловая политика»

Существуют и другие значения, но они не относятся к теме. Таким  образом, вы видите проблему, которую  необходимо прояснить, прежде чем начать изучение бизнеса. Что мы имеем в  виду, когда используем термин «бизнес»?

Очень важно, чтобы в нашем исследовании рассматривались все внутренние и внешние воздействия, которые влияют на многие организации, где мы зарабатываем или получаем деньги, и на все организации, где мы тратим свои деньги добровольно или по принуждению.

Но мы не можем также исключить местные власти, которые налагают на предприятия ограничения по планированию и развитию, а также национальное правительство, которое принимает законы, касающиеся любого вида бизнеса, и собирает налоги на прибыль. Профсоюзы влияют на оплату труда и условия, предоставляемые работодателями, а группы давления могут вынудить предприятия изменить способ производства или упаковки продукции. Так же мы должны учитывать воздействие таких международных организаций, как Европейское сообщество и Международный валютный фонд.

Поэтому, когда мы думаем о «бизнесе», мы подразумеваем коммерческие и промышленные учреждения, а также  всё, что влияет на них.

Программа обучения бизнесу  представляет собой смесь многих специализированных предметов. Экономика  является основой бизнес-обучения, которая обеспечивает прочный фундамент. Деньги (в виде финансов и бухгалтерского учета) являются языком бизнеса, они должны контролироваться и храниться в безопасном месте. Люди занимаются бизнесом, и их поведение должно быть понятно и при необходимости поддаваться влиянию. Законы контролируют бизнес и защищают общество от его наихудших произволов.

Коммуникация является источником жизненной силы бизнеса и пронизывает каждый его аспект. Математика и статистика являются ключом к пониманию, описанию и решению многих проблем, стоящих перед бизнесом.

Например, компания, которая  думает о разработке нового продукта или услуги, должна рассмотреть, достаточен ли на них спрос и будет ли уровень  спроса зависеть от цены (экономика). Может ли компания позволить себе его производство и получить прибыль при цене, которую клиенты будут готовы платить (финансы)? Имеются ли в компании люди с нужными навыками и знаниями, чтобы разработать и произвести товары (человеческие ресурсы)? Налагаются ли на продукт какие-либо специальные правовые нормы, как, например, на производство обивки или игрушек (закон)? Должна ли компании провести какие-то маркетинговые исследования, чтобы выяснить мнение людей, прежде чем потратить слишком много денег (математика и статистика)? По всем упомянутым вопросам компания будет постоянно давать и собирать информацию и идеи (коммуникация).

1.8. Define whether the statement is true or false

  1. There are many meanings of the word business.

True

  1. When we use the term 'business' we mean commercial policy.

False. When we use the term ‘business’  we can mean different things: a trade or profession, the purchase and sale of goods and services, a commercial or industrial establishment, volume of commercial activity, and commercial policy. In general, when we think about ‘business’, we mean commercial and industrial establishments and everything that affects them.

Информация о работе Контрольная работа по "Английскому языку"