Групповые формы организации работы на уроке иностранного языка

Автор: Пользователь скрыл имя, 20 Декабря 2012 в 20:12, реферат

Описание работы

Актуальность проблемы применения групповых форм работы на уроке иностранного языка связана со стремлением учебных заведений к повышению эффективности его овладения. Совершенствование урока основной формы процесса обучения призвано обеспечить органическое единство во взаимодействии учителя и учеников. Исходной формой освоения любого культурного содержания является сотрудничество. Классно-урочная система не в полной мере дает возможность приобретать навыки коллективизма, сотрудничества, взаимопомощи, самостоятельности.

Работа содержит 1 файл

Групповые формы организации работы на уроке иностранного языка.doc

— 102.50 Кб (Скачать)

 

     
     
     

    Класс делится  на две группы, представители  которых задают друг другу  вопросы с указанными вопросительными  словами о вывешенной учителем  картинке (прочитанном или прослушанном  тексте и так далее). За правильно  сформулированный вопрос одна  группа получает право поставить  в графу пустой таблицы крестик, за правильно сформулированный ответ другая команда вписывает нолик.

    Если в вопросе,  заданном представителями первой  группы, допущена ошибка, второй  группе поручается исправить  её и дать ответ, заработав в случае правильно сформулированного вопроса право записать себе ещё один нолик, в то время как группа, допустившая ошибку, лишается возможности записать себе крестик. Выигрывает та группа, которая первой проставит себе три крестика или три нолика.

9. Урок-соревнование по теме “Daily Life”.

    Класс делится  на две группы по шесть человек.  Учитель-ведущий начинает урок.

T: Dear girls and boys! Welcome to the club of the Merry and Quick-Witted! The theme of today’s lesson is “Daily Life”. This is team 1. Stand up, please. The captain of the team is N.

    This is team 2. Stand up, please. The captain of the team is X. You may sit down. 

1. The greeting (about myself).

    T: Let’s begin our first competition. Each of you must greet our guests and speak about yourself. Come here and stand in front of the blackboard.

    P (example): Hello! I’m glad to see you. My name is Igor. I’m fond of drawing. I want to be an artist. I draw on the tables, I draw on the walls at home, I draw everywhere. I would like to draw now, but…, etc.

    T: Thanks, you may take your seats. Team 2, come here. Please, tell us about yourselves.

    Все члены второй группы тоже рассказывают о себе в шутливой форме. Дети готовят эти рассказы заранее.

    T: now the results of the first competition (результаты конкурса записываются на доске).

2. The warming- up (“My Day”. Past Indefinite).

    T: Let’s pass on to the second competition. It consists of two stages.

    Stage 1: The members of the team must come to the blackboard one after another and write three forms of irregular verbs (время не определяется заранее. Первая форма глаголов написана на обороте доски.). Well, Team 1 gets … points. Team 2 gets … points.

    Stage 2: The members of the teams should stand up and ask each other questions about yesterday. There are some pictures here to help you. Begin, please.

    P 1: Did you get up at 6 o’clock yesterday?

    P 2: No, I didn’t. Did your mother make your bed yesterday?

    P 1: No, I made my bed myself.

    P 3: What did you do at 7.15?

    P 4: I did my morning exercises. And did you wash your face in the kitchen?

    P 3: I washed my face in the bathroom. Etc.

    (Учитель-ведущий подводит итог конкурса.)

3. The competition of the captains (“At the Café”).  

T: Captains, come here! It’s your turn now. The topic of the competition is “At the Café”. One of you is a parent, the other is a naughty child. I have two pieces of paper. Draw lots, please.

    Дети тянут жребий. Диалог между «родителем» и «ребёнком», а также разговор с «официанткой» заранее не готовятся. Учащиеся импровизируют, используя ранее изученный языковой материал.

    T: So, N you are a father and you X are his naughty daughter. I am a waitress at the café. Let’s start.

    P 1: Oh, Daddy, I am so hungry.

    P 2: Well, let’s go to the café.

T: Good morning, you are welcome. Take these seats, please. Here is our menu.

P 2: Thank you. Would you like to eat chicken soup, dear?

P 1: No, I don’t like chicken soup.

P 2: Would you like to eat meat balls?

P 1: No, I don’t like meat balls!

P 2: Would you like to eat vegetable salad?

P 1: No, I don’t like vegetable salad.

P 2: She doesn’t like anything! Would you like to eat, then?

P 1: Well, I’d like to eat ice-cream, bananas, oranges, chocolate and cookies.

P 2: And what would you like to drink?

P 1: I would like to drink Pepsi, Coca-Cola, and orange juice.

T: Well, what would you like to eat?

P 2: We would like to eat two ice-creams, four bananas, two oranges, some cookies and chocolate.

P 2: We would like to eat two ice-creams, four bananas, two oranges, some cookies and chocolate.

T: All right, two ice-creams, four bananas, two oranges, cookies and chocolate. Here you are. What would you like to drink?

P 2: Two glasses of Pepsi, a glass of Coca-Cola and one glass of orange juice.

T: Here you are. Is that all?

P 2: Yes, thank you. 

 

 

 


Информация о работе Групповые формы организации работы на уроке иностранного языка