Modern management

Автор: Пользователь скрыл имя, 18 Февраля 2013 в 20:37, доклад

Описание работы

The concept of "management" in recent years more and more frequently used in Russian. Open "school management", are "clubs managers", held "seminars managers, but rarely people are aware of the fact that exactly lies behind this beautiful word. Word "manager" and "management" is used in English in the last century. But only for the second quarter of the XX century, they gradually begin to acquire a definite value, in accordance with which the manager is the person who organizes a specific job, guided by modern methods. In the literature, management is defined as production management, a system of methods, principles, methods and forms of governance, developed and implemented in developed countries to increase production efficiency or other social activities.

Работа содержит 1 файл

РЕФЕРАТ.doc

— 29.00 Кб (Скачать)


 

MODERN MANAGEMENT

 

   The concept of "management" in recent years more and more frequently used in Russian. Open "school management", are "clubs managers", held "seminars managers, but rarely people are aware of the fact that exactly lies behind this beautiful word. Word "manager" and "management" is used in English in the last century. But only for the second quarter of the XX century, they gradually begin to acquire a definite value, in accordance with which the manager is the person who organizes a specific job, guided by modern methods. In the literature, management is defined as production management, a system of methods, principles, methods and forms of governance, developed and implemented in developed countries to increase production efficiency or other social activities. In this connection the question arises: is there a need for us to not only learn, but generally use the term "management" if the Russian language there is the term "management" and the problems of production management adequately disclosed in the domestic literature. Indeed, these concepts seem to be identical, but because of the historical, political and other reasons of their nature far varied. The concept of marketing in many years of its existence, has undergone several changes. The most popular model is acquired "marketing management", ie long-term planning and forecasting based on market research, buyer behavior and habits, the use of integrated demand generation and stimulation of mediators, the needs of specific target groups of buyers. At the heart of the modern concept of marketing is the consumer. And if until recently the possibility of his "X-Ray" seems virtually impossible, then with the emergence of interactive communication channels dreams of a "transparent" the buyer have become realistic form.

   Management, as the control system has several components. Each of them has its own goals and objectives, as well as methods for their execution. I will cite some of them are designed to impact on various factors of production activities.

   The first component of management - marketing. This is not only the definition of tastes and habits of consumers, but also management and development thereof.

   Another component of management can be considered the analysis. Its function is to analyze the internal and external environment.

   Still, the main component of management is personnel management. That is, in many cases is ceteris paribus crucial to the successful development of the company. Human relationships - the basis of the manager.

 

 

 

ПЕРЕВОД:

 

СОВРЕМЕННЫЙ МЕНЕДЖМЕНТ

 

Понятие "управление" в последние годы все чаще и  чаще используется в русском языке. Открыты "школы управления", являются "клубы менеджеров", проведенного "семинары менеджеров, но редко люди отдают себе отчет в том, что именно скрывается за этим красивым словом. Слово" менеджер "и" управление "используется в английском языке в прошлом веке. Но только во второй четверти ХХ века, они постепенно начинают приобретать определенное значение, в соответствии с которым менеджером является человек, который организует конкретную работу, руководствуясь современными методами. В литературе, менеджмент определяется как управление производством, система методов, принципов, методов и форм управления, разработаны и внедрены в развитых странах для повышения эффективности производства или других общественных мероприятий. В связи с этим возникает вопрос: есть ли необходимость для нас не только учиться, но обычно используют термин "управление", если русский язык существует термин "управление" и проблемы управления производством адекватно раскрыты в отечественной литературе. Действительно, эти понятия кажутся идентичными, но из-за исторических, политических и других причин их природа далеко разнообразны. Концепция маркетинга за многие годы своего существования претерпела ряд изменений. Наиболее популярные модели приобретается "Управление маркетингом", то есть долгосрочного планирования и прогнозирования на основе исследования рынка, поведение покупателей и привычки, использование комплексных поколения спроса и стимулирования посредников, удовлетворение потребностей конкретных целевых групп покупателей. В основе современной концепции маркетинга является потребитель. И если до недавнего времени возможности его "X-Ray", кажется, практически невозможно, то с появлением интерактивных каналов связи мечты о "прозрачных" покупатель стали реалистичной форме.

   Управления, как система управления состоит из нескольких компонентов. Каждый из них имеет свои цели и задачи, а также методы их исполнения. Приведу некоторые из них предназначены для воздействия на различные факторы производственной деятельности.     

   Первый компонент управления - маркетинга. Это не только определение вкусов и привычек потребителей, но и управлению и развитию их. Еще одним компонентом управления можно считать анализ. Его функция заключается в анализе внутренней и внешней среды.

   Тем не менее, основным компонентом управления является управление персоналом. То есть, во многих случаях при прочих равных условиях решающее значение для успешного развития компании. Человеческие отношения - основа менеджера.

 


Информация о работе Modern management